Decyzja o rozpoczęciu własnej działalności w internecie, to pierwszy krok do stworzenia dochodowego przedsiębiorstwa. Działania formalne musi poprzedzić analiza rynku, aby swoją ofertą trafić w gusta i potrzeby klientów. Ze strony osób prowadzących sklep internetowy konieczne jest również podjęcie działań, zmierzających do zapewnienia konsumentom jak najwyższego standardu obsługi.

Przyjazna strona
Wygląd strony internetowej sklepu jest nasza wizytówką, dlatego nie warto oszczędzać na jej profesjonalnym przygotowaniu. Istotna będzie zarówno grafika, jak również oprogramowanie usprawniające proces składania zamówień i płatności za zakupy.
Pierwsze wrażenie może być kluczem do serca kupujących – jeśli oprawa graficzna będzie zbyt przytłaczająca, informacje podane w sposób nieprecyzyjny lub nieprzejrzysty, narażamy się na odpływ klientów do konkurencji. Najlepiej sprawdzają się minimalistyczne strony z oszczędną grafiką, na których produkt jest dobrze wyeksponowany. Nie można ukrywać przed klientami ceny towaru. Zarówno słowo, jak i obraz, trafiają do potencjalnych nabywców i pomagają im podjąć decyzję.

Bezpieczeństwo
Zakupy internetowe dla niektórych wciąż są nowością, co wiąże się z ograniczonym zaufaniem do e-sklepów. Także osoby, które regularnie dokonują transakcji w sieci, zwracają uwagę na bezpieczeństwo i sprawdzają, co pod tym względem oferuje im przedsiębiorca. Przed otwarciem własnego e-sklepu bezwzględnie należy zadbać o bezpieczny serwer – jego oprogramowanie powinno wykorzystywać protokoły szyfrujące, co pozwala na ochronę przekazywanych przez klientów danych. Transakcje handlowe są obecnie chronione głównie dzięki protokołowi SSL.
Coraz więcej osób płacąc za zakupy internetowe posługuje się kartami kredytowymi. Jest to jeden z wygodniejszych sposobów finalizowania transakcji, ale w przypadku nowych sklepów, dopiero wchodzących na rynek, konsumenci mogą obawiać się utraty prywatnych danych karty. Aby dać im poczucie bezpieczeństwa, warto informować o wdrożonych systemach zabezpieczeń.
Bezpieczeństwo transakcji to również minimalizowanie ryzyka błędów. Wybór systemu obsługującego płatności pozwala na skrócenie i uproszczenie procedury płatniczej. Klient ma do dyspozycji wygenerowany automatycznie formularz przelewu, dzięki któremu sam nie musi wprowadzać żadnych danych i ryzyko błędnie zleconej płatności zostało praktycznie wyeliminowane.