Jeżeli chcesz założyć sklep zoologiczny w galerii handlowej, to super. Bo masz już jedną, najważniejszą rzecz – pomysł na siebie. Teraz trzeba dopracować jeszcze kilka kolejnych rzeczy i można ruszać z biznesem. W tym artykule spróbujemy przyjrzeć się temu jakie wyzwania, problemy i trudności możemy spotkać rozwijając swoją firmę zoologiczną.

Lokal i potencjalne koszty.

Pierwszą rzeczą jest znalezienie odpowiedniego lokalu pod nasz sklep zoologiczny. Na pewno lokal w galerii handlowej będzie atrakcyjny dla potencjalnych klientów. Powinniśmy zadbać o to aby miał wystarczająco dużo miejsca na hali i na zapleczu, tak aby zmieścić wszystkie niezbędne sprzęty, towar, i zwierzęta. Kolejną rzeczą na którą musimy zwrócić uwagę jest wysokość czynszu, niestety opłaty takie są w galeriach handlowych dość wysokie, ale zawsze przedsiębiorca ma prawo do negocjacji, sklep zoologiczny podniesie atrakcyjność galerii więc być może uda wam się wynegocjować jakieś odpowiadające wam warunki. Dodatkowe koszty to koszty eksploatacji, kaucja która często jest 3 krotnością czynszu. A kolejną rzeczą o której powinieneś pomyśleć wynajmując taki lokal jest to, że podpisanie umowy na wynajem jest zobowiązaniem na przynajmniej kilka lat. Szacowany koszt założenia tego typu sklepu o powierzchni 100 metrów kwadratowych to około 200 tysięcy złoty.

Co działa na Twoją korzyść?

Dużą zaletą jest jeśli kiedykolwiek wcześniej zakładałeś jakiś sklep, biznes, każde takie doświadczenie daje Ci ogromną przewagę. Na Twoją korzyść działa też fakt, że im większy prestiż ma galeria w której chcesz wynająć lokal i im bardziej jest modna tym większy prestiż automatycznie zyska Twój sklep. Jest jeszcze jedna duża zaleta wynajmowania lokalu w galerii handlowej, jest to fakt, że mimochodem zdobędziesz wielu nowych potencjalnych klientów ponieważ w takich miejscach jak centrum handlowe przewija się naprawdę wiele osób. Oczywiście prowadzeniu sklepu zoologicznego niezbędna jest wiedza, przede wszystkim na temat zwierząt, sprzętów, hodowli, karm i akcesoriów do ich hodowli, jednak to nie wszystko, dobrze abyś miał również podstawową chociaż wiedzę z zakresu ekonomii i marketingu – to znacząco ułatwi Ci rozkręcenie biznesu.